מוזיאון הגרנד פלה פריז - Grand Palais

מוזיאון לתצוגות אומנות גדולות

מוזיאון הגרנד פלה פריז (Grand Palais) נמצא ברובע השמיני של פריז, בשדרות הנחשבות ביותר בעיר, שדרות השאנז אליזה, ממש על גדותיו של הסיין. הגרנד פלה הוא חלל תצוגות גדול בו מתקיימות תערוכות מגוונות.

גרנד פלה נבנה במאה ה- 19 לקראת תערוכה עולמית שהתקיימה בפריז ב- 1900. המבנה עצמו הוא מבנה היסטורי הבנוי בסגנון הנקרא אמנות יפה המצדיע לסגנון הבניה הקלאסי. למבנה ישנם עמודים בחזית, הוא מעוטר גילופים ופסלים. 

לאולם התצוגה כיפת זכוכית עם מתכת ירוקה בסגנון האר נובו. כאשר נכנסים אל תוך אולם התצוגה המרכזי אי אפשר שלא להתרשם מן החלל הגדול והתקרה הכיפתית והשקופה, מן הגילופים והעיטורים שעל הקירות והמבנה המיוחד. מבנה הגרנד פלה הוא אחד מתוך שני ארמונות תאומים הניצבים זה לצד זה.

הארמון השני נקרא פטי פלה וגם הוא נבנה במאה ה- 19 לכבוד התערוכה. שיפוץ שעבר המבנה בשנים האחרונות הפך אותו למרשים ומחוזק יותר. הגרנד פלה זכה לתואר מבנה הזכוכית והברזל הגדול ביותר בעולם.

הגרנד פלה פריז (Grand Palais)
הגרנד פלה פריז (Grand Palais)
מפסלי יוון ורומא ועד לאמנות מודרנית

הגרנד פלה הוא כאמור המקום הגדול ביותר בפריז בו מתקיימות תערוכות מתחלפות. בגלריה הראשית ניתן לראות הכל מהכל- החל מאמנות מודרנית ססגונית ומגוונת, דרך תערוכות אופנה של המעצבים הבולטים בעולם המציגים גם בגדים שלא תמצאו בקלות רבה כל כך בחנויות.

ישנו אזור המוקדש לענתיקות שונות כמו פסלים קלאסיים מתקופת יוון ורומא, תכשיטים מתקופת הרנסנס, כלים ועוד. ישנן תערוכות המתארחות בגרנד פלה באופן קבוע כמו יריד האמנות העכשווית הידוע Fiac  או תערוכת המונומנטה. שתיהן מתקיימות בתקופת האביב.

הגרנד פלה מגוון וניתן לראות בו ביטוי לאמנויות שונות, אוספים מעניינים ועוד. בשנים האחרונות נראתה בגרנד פלה תערוכה המוקדשת לז'אן פול גוטיה או תערוכה ססגונית במיוחד של האמנית ניקי דה סנט פאל , תערוכה של לואי ויטון, ואלה רק חלק קטן מן התערוכות המוצגות במקום המקסים הזה.

מקום שוקק חיים ומלא פעילות

הגלריות של הגרנד פלה תמיד מלאות בקהל אשר בא לראות את שלל הצבעים, הצורות והחומרים אשר המקום נותן להם ביטוי. במקום ישנם גם מסעדה ובית קפה להפסקה קלה במהלך השיטוט בין התערוכות המקסימות. כמובן שההמשך הטבעי לבילוי בגרנד פלה הוא טיול בשאנז אליזה עד לשער הניצחון.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך