מוזיאון פיקאסו פריז - Picasso Museum

שפע יצירות מופת של פיקאסו

מוזיאון פיקאסו (picasso museum) בפריז הוא מוזיאון מרשים אשר מציג את יצירותיו של האמן לאורך תקופות היצירה המגוונות בחייו בשילוב אזכור של אירועים מחייו האישיים. סידורן של היצירות באופן כרונולוגי תוך אזכור האירועים בחיי האמן אשר שופכים אור על יצירותיו, על ההשפעות שגרמו לשינויים בסגנון היצירה. האמן עבר בחייו מספר תקופות יצירה כמו התקופה הורודה, התקופה הכחולה, תקופה בה שלט הסגנון הקוביסטי או הסגנון הסוריאליסטי. 

הזמן כרטיס כניסה למוזיאון פיקאסו - חסוך זמן המתנה בתור >>

שפע יצירות מופת של פיקאסו
שפע יצירות מופת של פיקאסו

אלפי היצירות של האמן הכוללות ציורים, איורים ורישומים, פסלים ותחריטים המתפרשים על פני כל שנות יצירתו משנת 1894 עד 1973 שנה לפני מותו, מאפשרות להתחקות אחרי יצירתיו המגוונת של פיקסו יחד מעבר על פני רוב חייו הבוגרים.

מבית המלח לבית פיקסו

מוזיאון פיקאסו בפריז (museum picasso paris) נמצא ברובע השלישי בליבו של אזור המארה העתיק. אזור המארה נחשב לאזור אהוב על תיירים וגם על המקומיים. יש בו שפע של חנויות בוטיק מיוחדות, מסעדות ובתי קפה. המבנה בו נמצא המוזיאון הוא מבנה עתיק שנבנה במאה ה- 17 עבור הלורד פייר אובר. המבנה מכונה אוטל סאלה או בית המלח. הלורד אובר היה גובה מס מלח ולכן נקרא הבניין בשם זה עד היום. המבנה עבר מספר גלגולים. בסוף המאה ה- 17 הוא שימש כמבנה שגרירות ונציה, מאוחר יותר שימש כמבנה בית הספר העירוני לאמנות ולאחר מותו של פיקאסו הוא נבחר לשמש כבית ליצירותיו של פיקאסו והמוזיאון נפתח. 

להתרשם מיצירות מופלאות

מוזיאון פיקאסו מכיל אלפי יצירות של פיקאסו וכן עשרות אלפי פריטי ארכיון כמו סקיצות וצילומים. הוא כולל כמה יצירות מופת של פיקאסו המוכרות היטב. רבות מיצירותיו של פיקאסו היו במשך ימי חייו בידיו כך שליורשיו היה אוסף יצירות גדול מאוד שלו. את המס על הירושה הם שילמו בצורת הפקדת היצירות בידי ממשלת צרפת כך שבידי המדינה היה בסופו של דבר אוסף נכבד מן היצירות. עם היצירות הבולטות נמנות: "דיוקן עצמי" שצויר בתקופה הכחולה, "ציורי מלחמה" וציורים נוספים מן התקופה הסוריאליסטית, "איש עם גיטרה" ו- "איש עם מנדולינה" הקוביסטים, "העלמות מאביניון". בין הפסלים הבולטים ניתן לראות את "ראש השור", "נשים בגן" או "איש עם כבשה". במוזיאון נמצאים הדפסים רבים וכן מעל 10,000 פרטי ארכיון וספריה.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך