מונמארטר - Montmartre

גבעה ברובע ה - 18 של פריז

המונמארטר היא גבעה קטנה בעלת רחובות תלולים ומקסימים הנמצאת ברובע ה- 18 של פריז. אמנם זהו אזור מתוייר ומטויל מאוד, אך עדיין שיטוט ברחובותיו הקטנים, התלולים ומלאי הצמחייה נותן תחושה של שיטוט בעיירה איטלקית קטנה ולא בעיר האורות העצומה וההומה.

מונמארטר (Montmartre) בעברו היה כפר קטן המוקף כרמים בו ייצרו יין ופעלו בו טחנות קמח. המראה הפסטורלי של הגבעה והנוף הקסום שלה הפך אותה במשך הזמן למוקד עבור אנשי רוח ואמנים. כך הפך הכפר למרכז בוהמייני בו התגוררו גדולי הציירים והאמנים של פריז. 

במהלך טיול במונמארטר תוכלו לראות את הנופים היפים הנשקפים מן הגבעה הצופים גם אל מחוץ לפריז, את נופיה של פריז עד נהר הסיין וכמובן את הבתים היפים, המוזיאונים, טחנות הקמח, כולל זו שהייתה גם בציור של ואן גוך, ומועדון אחד שהיום כבר רבים מסתפקים בצפייה עליו מבחוץ: המולאן רוז'...

המונמארטר ברובע ה - 18 בפריז

מהר של קדושים מעונים לאזור שוקק חיים

פירוש השם מונמארטר בצרפתית הוא הר הקדושים המעונים. על פי האמונה על גבעה זו הוצאו להורג קדושים לאורך השנים. בתקופת הרנסנס הוקם במקום מסדר של נזירים אשר טיפחו כרמים ואף עסקו בהכנת יין. לא רק אותם נזירים עסקו בהכנת יין אלא גם כפר נוסף על הגבעה טיפח כרמים והפעיל יקבים ואף עסק בהכנת קמח באמצעות טחנות הקמח שהיו בו.

במאה ה- 19, כאשר פריז הלכה והתרחבה,  הפך ההר לצמוד לפריז, כאשר האטרקטיביות של המקום, הן מבחינת הסגנון הכפרי והנופים שלו והן מבחינת מחירי הדיור במקום הביאו אליו את אלה המחפשים סגנון חיים כפרי ונופים יפים- בעיקר אמנים ואנשי רוח.

במקום פעלו מיטב האמנים כמו פיקאסו, רנוואר, מאטיס, ואן גוך, דאלי ועוד. המקום הפך לשוקק חיים, למקום בו ישנה שפע של יצירתיות ביום ובילויים סוערים בלילה. מה שהיה קודם לכן יקב או טחנת קמח הפך לפתע למועדון לילה...

אתרים שונים במונמארטר

אחד האתרים המרשימים והיפים במונמארטר הוא בזיליקת הלב הקדוש או הסקרה קר. הבזיליקה לבנה כולה ובעלת מבנה מרשים כשל ארמון המזכיר במידת מה את הטאג' מהאל. במקום ישנה תצפית מרהיבה על העיר.

הכיכר המרכזית של מונמארטר, פלאס דה טרטרה היא כיכר תוססת בה תוכלו לראות ציירי קריקטורה בפעולה, לשמוע אמני רחוב מנגנים ולטעום מן המטעמים שבאחד מבתי הקפה במקום. במונמארטר ישנם גם מספר מוזיאונים כמו מוזיאון מונמארטר ומוזיאון דאלי.

 

כתבות שאולי יעניינו אותך