מגדל מונפרנאס - Tour Montparnasse

גורד שחקים בפריז

אם אתם רוצים לצפות על פריז מגובה רב ולראות את העיר למרחק רב, במיוחד ביום בהיר, ותרו על התור הארוך המשתרך מול מגדל אייפל והגיעו לצפות בנוף מרשים ביותר ממגדל מונפרנאס.

מגדל מונפרנאס (Tour Montparnasse) היה עד לפני שנים הבניין הגבוה ביותר בפריז. היום הוא מככב במקום שני. גורד השחקים העצום הזה מתנשא לגובה של כ- 210 מ' והוא כולל 59 קומות, רובן קומות של משרדים ומספר הקומות הנמוכות ביותר הן קניון מלא בחנויות ומסעדות.

המגדל נבנה בשנים 1969-1972, בשנים אלו מגדל מונפרנאס היה נחשב לא רק לבניין הגבוה ביותר בצרפת אלא גם הגבוה ביותר באירופה. יחד עם מגדל אייפל ומספר מבנים גבוהים נוספים הוא בולט בקו הרקיע של פריז. המבנים הגבוהים ביותר, במקרה או שלא במקרה, מסודרים בקו ישר החוצה את העיר.

הזמינו עכשיו כרטיס לתצפית במגדל מונפרנאס >>

תצפית ממגדל מונפרנאס פריז

תצפית על העיר וארוחה טובה

נוף מרהיב מסתדר מצוין עם אוכל טוב. אין כמו בילוי הכולל את שניהם. כאשר תעלו במעלית המהירה לקומה 56 במגדל מונפרנאס תגיעו למסעדה עם מרפסת ותצפית פנורמית מרהיבה על העיר. מומלץ ביותר להגיע למקום בערב, כאשר עיר האורות מתמלאת אורות, לראות את הבתים המנצנצים, את הפנסים ואת מגדל אייפל זוהר באור (חשבו על כך שבתצפית ממגדל אייפל אתם מפספסים בנוף את האיקון המרכזי של העיר- מגדל אייפל עצמו...).

מהתצפית של מגדל מונפרנאס תוכלו לצפות בתצפית פנורמית הכוללת גם את מגדל אייפל. אין ספק שארוחה טובה תוך כדי תצפית על נופה של פריז כולה למרחק של 40 ק"מ לכל כיוון מהווה בילוי רומנטי נהדר במיוחד בשעות הערב אך גם בשעות היום.

הזמינו עכשיו כרטיס לתצפית במגדל מונפרנאס >>

קניות בגורד השחקים

כאמור, בקומותיו הראשונות של המגדל ישנו מרכז קניות שוקק חיים ובו תמצאו מותגים בינלאומיים ומקומיים של אופנה, כלי בית, חשמל ואלקטרוניקה ועוד. תערוכה המציגה את תולדותיה של פריז מחכה לכם אף היא באחת מקומות המגדל.

מגדל מונפרנאס תרם הרבה לשכונת מונפרנאס. התכנית הייתה להקים תחנת רכבת במקום תחנה אחרת שהייתה במקום ונסגרה ב- 1934. לבסוף הוחלט לוותר על הקמת תחנה חדשה אלא לבנות במקומה מגדל משרדים וחנויות.

בשלב מאוחר יותר נבנתה גם תחנת מטרו תחת המגדל. המגדל עורר בזמנו מחלוקות רבות בגלל גובהו החריג ולאחר בנייתו חל איסור להקמת מגדלים דומים באזור מרכז העיר. בשל איסור זה, הנוף הנשקף מהמגדל הוא מרהיב וכמעט שאינו חסום על ידי מבנים גבוהים נוספים.

מגדל מונפרנאס פריז

 

כתבות שאולי יעניינו אותך