שווקי חג המולד של פריז

עיר האורות מתקשטת בקישוטי חג

פריז, בין הערים היפות והרומנטיות ביותר בעולם, מציעה למבקרים בה ולאורך כל חודשי השנה, מגוון של אטרקציות וגם לא מעט אתרים מעניינים לעצור בהם לביקור. במהלך החודשים נובמבר- דצמבר מתקשטת פריז בשלל של קישוטי חג, המוסיפים לה זוהר ובעיקר יופי נהדר.

לכבוד חג המולד מציעה העיר מספר שווקים, המהווים מוקד משיכה למקומיים רבים ולתיירים. חלק מהם גדולים מאד וחלק קטנים ואינטימיים יותר. אך כל השווקים, מקבלים באהבה את חג המולד ומעמידים לרשות המבקרים בהם מבחר של מתנות, מזכרות, צעצועים ואוכל טוב.

עיר האורות מתקשטת בקישוטי חג
עיר האורות מתקשטת בקישוטי חג
שוק השאנז אליזה

מדובר בשוק חג המולד המפורסם ביותר בעיר, שמתקיים בשדרות השאנז אליזה המפורסמות. הוא מתקיים בין ה– 15 בנובמבר ועד ה– 8 בינואר. הוא מגיע ישירות עד לכיכר הקונקורד ומציע למעלה מ – 100 דוכנים שונים.

בשוק אפשר למצוא מתנות לכבוד החג, קישוטים צבעוניים ויפים, מאכלים שהם תוצרת מקומית, כמו עוגות ומאפים למיניהם, יין חם והפתעות נוספות. הצעירים שבחבורה יוכלו לעלות על מתקני השעשועים שבשוק, על הטרמפולינות או להחליק על משטח ההחלקה על הקרח שבו. ממש בקצהו של השוק, בכיכר הקונקורד, נמצא גלגל ענק, שקיים שם כמה למעלה מ– 20 שנה. עלייה על הגלגל היא הזדמנות נפלאה לראות את העיר המקושטת לכבוד החג מזווית קצת אחרת וליהנות מאווירה מיוחדת במינה. 

שוק לה דפאנס

כאן מדובר בשוק הגדול ביותר בעיר. שוק עם 350 דוכנים מרהיבים, הממוקמים בסמוך לשער המפורסם של פריז, ה – La Grande Arche De La Defence. השוק פועל בין ה – 17 לנובמבר ועד ה – 27 בדצמבר, הן בשעות היום והן בשעות הערב.

השוק מוקף במבנים ארכיטקטוניים מיוחדים מאד, המעוצבים בסגנון מודרני וחדשני ומציע למבקרים בו מבחר של מוצרים מסוגים שונים, כמו תכשיטים, מתנות לחג, תיקים, נעליים ועוד. בדומה לשווקי חג מולד בעולם, אפשר למצוא מאכלים מיוחדים לחג ולעונה, נשנושים טעימים ובעיקר אווירת חג נפלאה והמוני מבקרים העוצרים בו, כדי ליהנות מהקסם הפריזאי האמיתי. 

שוק מונמרטר

השוק המפורסם הזה מביא איתו קסם ואווירה חורפית מיוחדת מאד, אשר מתקיים ברחובות הסמוכים לכנסייה הלבנה, מה– 6 בדצמבר ועד 5 לינואר. בשוק אפשר למצוא דוכנים המציעים למבקרים בו מוצרי מזון מקומיים, כמו ריבות תוצרת בית, גבינות גורמה נחשבות, כבד אווז, נקניקים, שוקולדים בטעמים שונים, יינות טובים וכמובן מתנות לחג ומזכרות שמיועדות לחוגגים.

בשעות הערב הופך השוק לצבעוני עוד יותר, אז נדלקים בו שלל של אורות בכל פינה. אפשר לעצור בו לסיידר חם ומפנק, למאפה טוב ו"על הדרך" לקנות כמה מזכרות. 

 

כתבות שאולי יעניינו אותך